12 goede gewoontes voor gezonder en sterker haar!

Omdat ik vaak vragen krijg over haaruitval, dunner wordend haar en hoofdhuid klachten zoals roos en psoriasis hierbij mijn gewoontes voor healthy hair!
De nummer 1 tip is altijd stress vermindering en je hormonen in balans krijgen.
Stress = meer aanmaak van het stresshormoon cortisol = slechtere doorbloeding van je hoofdhuid. Ook rooft stress veel minderalen en vitamines.
Die je juist zo hard nodig hebt omdat je haar en huid onderaan de ladder staan qua nutriënten verdeling. 
Mijn haar gewoontes:
1: Was je haar alleen als het nodig is. Ik was om de 4/5 dagen en stel het uit met natuurlijke droogshampoo (yesss for that) en draag de laatste dag mijn haar vast.
2: Zorg voor een goede borstel-techniek. Begin bij je punten om te ontklitten en kam dan rustig naar boven. Oh en investeer in een goede borstel. Life-safer.
3: Masseer je hoofdhuid om de blood flow te stimuleren en je haarzakjes te stimuleren. Scalp stimulation it is! Met je handen of de tools op mijn hair essentials pagina. Klik hier! 
4: Gebruik geen agressieve haarverzorging met sulfaten, parabenen etc. Hoe meer geur en shop hoe agressiever vaak.
5: Slaap op een satijnen kussensloop, gebruik metaal-vrije elastiekjes en slaap met een vlecht of losse twisted bun in. Dus: dan draai je je haar van onder naar boven en zet je het vast met een klip bovenop je hoofd.
6: Ga voor deep conditioning met een goed masker en een heatcap. Lekker warm, ontspannend en mega effectief!
7: Voeg pre-oil hair masks treatments toe aan je haarroutine. Ohhh i love it!
8: Doe dagelijks haarolie in je puntjes om droge haarpunten te voorkomen!
Ohh en spray geen parfum in je haar! Super chemisch.
9: Laat je haar natuurlijk opdrogen en let op met hitte stijling producten. Ik gebruik alleen soms de föhn als ik mijn haar in de avond was.
10: Droog je haar niet met een handdoek (stof is te hard), maar in een microvezel tulband. Veel zachter!
11: Eet voldoende + voedzaam vanuit zelfliefde en want je huid, haar en nagels staan als laatste in de rij. 
Zwavel (MSM), Collageen, Biotine, Vitamine D3 en B12, ijzer, zink en jodium zijn belangrijk. 
Tip: de Multi dag en nacht Vrouw of Mama variant als basis zodat je bovenstaande binnenkrijgt. MSM kun je dan nog los bij slikken.
Code IRIS10 voor 10% korting bij vitakruid.nl
12: Hou je schildklier en je testosteron waardes in de gaten als je haar ineens heftig uitvalt.
Als je dit wilt checken heb ik hier fijne labtesten die je kunt doen. 
Alle tools en supplementen voor gezonder haar die ik hierboven noem, vind je hier bij mijn favorieten Hair Essentials
Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt!
Liefs,
Iris
Oudere posts
Nieuwe posts
Sluit (esc)

Popup

Use this popup to embed a mailing list sign up form. Alternatively use it as a simple call to action with a link to a product or a page.

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

Zoek

Winkelmandje

Jouw winkelmandje is leeg
Shop nu