Heb jij een gezond vetpercentage of wil je juist hormoonproof aankomen?

''Mijn energielevel en hormonale balans is 1000x beter toen ik stopte met te veel sporten, Intermittent Fasting en (toch stiekem onbewust) een laag vetpercentage nastreven''

Er waren tijden dat ik sportte omdat ik dacht dat het goed was voor mijn PCOS-klachten. Echter kreeg ik alleen maar meer (stress)klachten... 
Uiteindelijk vond ik meer rust door mijn kennis ook écht op mijzelf toe te passen.
Ik ging van 17% vet naar 30% (denk ik) en ik voel mij fitter en vrolijker dan ooit! 
Ook ging mijn lichaamstemperatuur en libido weer omhoog, groeide mijn haar weer terug, herstelde mijn cyclus zich, sliep ik dieper en had ik het gevoel dat ik meer leefde i.p.v. geleefd te worden.
Door dit te vertellen hoop ik meiden te mogen inspireren die onrealistische verwachtingen hebben van hun vrouwelijke lijf (o.a. gebrainwashed door social media/druk/sport/ouders).
Weet: er is geen juiste hoeveelheid vet. Weet ook dat jouw eigen idee van een gezond vetpercentage, heel anders kan zijn dan wat je lichaam fijn vind.
Jouw lichaam wilt áltijd een voorraadje hebben.
Soms moet je daarom je verwachtingen bijstellen met de realiteit voor je gezondheid...
Het is namelijk vooral belangrijk dat jij je op dat %, je goed voelt en het % makkelijk kunt behouden. En... dat je nog steeds volop calorieën en dus voedingsstoffen uit de juiste bronnen kan halen!
Normaal is rond de: 20-32%

Meer herkenningspunten van op een ok vetpercentage zitten:

  • Een regelmatige eisprong en menstruatie (vruchtbaarheid en geen oestrogeen of progesteron tekort) 
  • Goede weerstand en griepjes buiten de deur kunnen houden
  • Geen koude handen en voeten en geen pijnlijke zitbotjes, etc.
  • De hele dag warm + bij het ontwaken een lichaamstemperatuur boven de 36,5C.
  • Goed humeur, slaap, haar, hersenfunctie, libido, diepe slaap, etc.
  • Dat je in staat bent de hele dag leuke dingen te doen zonder dat je last hebt van je gewrichten, je energielevel en zin om dingen te ondernemen (levenslust).
  • Bij zwangerschap: dat je borstvoeding kan blijven geven
  • Stabiele energie gedurende de dag
  • Eetlust, ook bij het opstaan en een goede verteringskracht
  • Volle haardos en sterke nagels, gezonde huid
  • Volle ogen en niet dof + donkere cirkels onder je ogen
  • Voldoende Plumpness in je huid en geen ingevallen koppie (geen droge rimpelige huid bijv) 
Onthoudt, dat vrouwen in hun vruchtbare jaren, meestal tussen de 25-35% lichaamsvet zitten. Ook ter bescherming van de eierstokken en baarmoeder in je onderbuikje. Zie het zo: elk orgaan heeft bescherming nodig!
Nu zijn hier natuurlijk wel uitzonderingen op en kunnen sommige vrouwen nog steeds geen klachten hebben wanneer ze ''leaner'' zijn. Maar, hoe lang dat zal duren...  
Omdat ik steeds meer vrouwen in mijn praktijk had met een te laag vetpercentage en veel klachten hiervan, heb ik een E-book geschreven om hormoonproof aan te komen. 
Deze bevat 73 pagina's, inclusief een menu en praktische voorbeelden.
Klik hier om deze te bekijken!  
Succes!
Liefs, Iris
Oudere posts
Nieuwe posts
Sluit (esc)

Popup

Use this popup to embed a mailing list sign up form. Alternatively use it as a simple call to action with a link to a product or a page.

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

Zoek

Winkelmandje

Jouw winkelmandje is leeg
Shop nu