Deze 3 supplementen van Vitakruid zijn voor iedereen de basis!

De één slikt dagelijks minstens een handjevol vitaminepillen, de ander moet niets van supplementen weten.  Ik hoor bij de eerste groep want ik vind naast gezonde voeding en ontspanning, de juiste suppletie heel belangrijk!

Waarom?

Omdat de bodemgezondheid niet meer is zoals vroeger. Zeg maar gerust: uitgeput! Onze groente en fruit bevatten daarom véél minder vitamines en mineralen. Ook is er veel fabrieksvoedsel in de schappen te vinden en gaan we steeds meer van onze natuur afstaan. Daarnaast vragen we veel van ons zelf en staan we altijd maar op standje AAN. Dan kun je altijd wel een extra boost gebruiken! Al helemaal omdat onze voorouders vrijwel altijd heerlijk buiten waren, en wij onze dagen veel meer door brengen in slecht geventileerde ruimtes onder kunstmatig licht. Hierdoor worden we veel minder blootgesteld aan frisse lucht en zonlicht, terwijl dit de belangrijkste bron is van Vitamine D3. 

Welke suppletie is de basis?

Als orthomoleculair therapeut ben ik opgeleid, om naast voeding en leefstijl, ook advies te geven over supplementen. Dit doe ik dagelijks via mijn Instagram Story’s wat ik erg leuk vind. Ook staat mijn website vol met uitleg hierover! Je ziet dan gelijk dat Vitakruid mijn favoriet is. Het is namelijk héél belangrijk om niet zomaar een bepaald merk supplementen te slikken.

Daar schreef ik HIER al een blog over met diepe uitleg.

Anyway, hierbij uitleg over de drie basis supplementen die iedereen zou kunnen slikken:

  • 1: Magnesium met Vitamine D3 samen
  • 2: Een goede multi vitamine die rekening houdt met je bioritme
  • 3: Zuivere Visolie

*Weet dat supplementen nooit een vervanging zijn van je eetpatroon.

Supplementen leveren voedingsstoffen die van nature aanwezig zijn in voeding. Met een gezond en gevarieerd voedingspatroon kom je ál een heel eind. Alleen zag ik in mijn praktijk dat veel mensen het lastig vinden om dagelijks voedzaam en gevarieerd te eten. Bovendien hebben we ook te maken met factoren zoals milieuvervuiling en stress. Hoe meer je lichaam wordt belast, hoe meer vitaminen en mineralen het nodig heeft om goed te kunnen functioneren!

VB: hoe meer stress je hebt, hoe meer je van het mineraal magnesium verbruikt.

Hierdoor kunnen tekorten ontstaan. Ook al is iedereen anders, toch is een standaard basis suppletie voor velen erg belangrijk.

Hieronder vind je 3 supplementen die nuttig zijn als aanvulling op een gezond voedingspatroon.

1: Een goede multi vitamine speciaal voor de vrouw, mama of man

Omdat de groenten en fruit van nu niet meer voldoende voedingsstoffen bevatten, is het handig om een multivitamine te slikken op dagelijkse basis. Een goede multi vitamine bevat alle goed opneembare vormen van vitamines en mineralen. Magnesium wil je bijvoorbeeld niet in de -oxide vorm er in hebben. Liever in -bisglycinaat of tauraat voor een betere opname. En zo is vitamine B6 in de vorm van pyridoxaal-5-fosfaat beter opneembaar dan in de vorm van pyridoxine. Vitamine B12 wil je het liefst in de vorm van methylcobalamine innemen, in plaats van cyanocobalamine.

>>> In de Multi Dag&Nacht Vrouw of Mama van Vitakruid zitten alle vitamines en mineralen erin de juiste vorm in. En bij deze formule is er zelfs rekening gehouden met jouw dag en nacht ritme. Je slikt de Dag capsule in de ochtend en de Nacht capsule bij het avond eten. Overdag heb je immers hele andere nutriënten nodig dan ‘s nachts. Bij het opkomen van de zon wil je energiek aan je dag kunnen beginnen na een goede herstellende slaap. Deze multi ondersteunt je hierbij. Zo activeert de hoge dosering vitamine B12 in de Multi Dag de natuurlijke energie in het lichaam, is de vitamine C goed voor het concentratievermogen en draagt de toegevoegde calcium bij aan de zenuwfunctie.

Let op: in deze multi zit te weinig magnesium. Er paste niet meer in anders zouden de capsules te groot worden. Daarom raad ik aan hiernaast nog extra magnesium te slikken.

2: Vitamine D3

Vitamine D3 is een heel belangrijk element voor de aanmaak van je botten en tanden. Ook is het erg belangrijk ter ondersteuning van het immuunsysteem. Je maakt vitamine D3 zelf aan in de huid wanneer er voldoende zonlicht aanwezig is. Wel dient dan een groot gedeelte van de huid ontbloot te zijn om de juiste hoeveelheid aan te kunnen maken. Het is daarom aan te raden om buiten de zomermaanden extra vitamine D3 te nemen. Vooral omdat in Nederland maar weinig de zon schijnt en je alleen vanaf Mei tot en met September zelf vitamine D3 aan kunt maken.

Vooral in de winter ligt dus een tekort op de loer, en daar kun je flink vermoeid en somber van worden. Ook helpt het met je bloedsuikerspiegel in balans houden en boost het de aanmaak van gelukshormonen zoals serotonine. Fijn tegen een winterdip of moodswings dus!

Een hoogwaardige vorm van vitamine D is Cholecalciferol.

Hoe vitamine D3 het beste bij slikken:

Slik Vitamine D3 áltijd samen met magnesium voor de beste effectiviteit. Deze twee werken namelijk samen in je lichaam. Ook is het beter om Vitamine D3 samen met vitamine K2 te slikken voor een goede opname en synergie in je lijf.

Ik slik de Vitamine D3 en K2 druppels van Vitakruid. In de winter dagelijks 3 druppels en in de zomer op bewolkte dagen maar 1. Als ik op een zonnige dag langer dan een uur buiten ben, dan neem ik geen druppels.

MET DE CODE IRIS10 KRIJG JE 10% KORTING OP JE BESTELLING!

3: Magnesium

Magnesium is z’n ontzettend belangrijk anti-stress mineraal!  Waarom?  Er zijn méér dan 2000 lichaamsfuncties waarvoor magnesium nodig is. En helaas is magnesium het eerste mineraal dat uitgeput raakt tijdens stress.

Het lichaam heeft magnesium nodig voor het cel metabolisme, de energieproductie en diepe ontspanning. En dan dus ook ontspanning van je bekkenbodemgebied. Magnesium helpt je lichaam ook met het reguleren van insuline (o.a. hoe je lichaam suiker verwerkt). Een laag magnesiumgehalte kan dus sneller zorgen voor een schommelende bloedsuikerspiegel en sneller angstgevoelens.

Klachten van een magnesium tekort kun je merken aan: een lage bloeddruk bloeddruk, trillend ooglid, krampen, zware benen, een onregelmatige hartslag, gespannen bekken, spierzwakte, en pijnlijke menstruaties.

Echter zit het niet voldoende meer in onze voeding omdat de bodem uitgeput is en we verbruiken door alle prikkels heel veel magnesium op een dag.

Een hele fijne magnesium supplement is de  magnesium complex  van Vitakruid omdat hier alle vormen van magnesium in zitten. De uitleg en dosering lees je via de link.

4: Omega 3 vetzuren

Hou je niet van vette vis of eet je het niet minimaal 2 x per week? Dan krijg je mogelijk te weinig omega 3-vetzuren binnen. Oeps, Omega 3 is namelijk ontzettend belangrijk voor je hersenen, hart en bloedvaten. Daarnaast spelen Omega 3 vetzuren een rol bij het reguleren van ontstekingsprocessen. Ze zijn essentieel (dat betekent dat je ze niet zelf kunt aanmaken).

Voor zwangere vrouwen is omega 3 al helemaal belangrijk. Vooral omdat de baby tot wel 50% van de moeders vetzuren gebruiken voor de ontwikkeling.

Bij omega 3 in supplement vorm is de kwaliteit van groot belang. Je wilt zuivere visolie en de capsules moeten ook antioxidanten bevatten zoals vitamine E. Dit om ranzigheid/bederf te voorkomen.

Hier meer informatie!

Succes!

 

Oudere posts
Nieuwe posts
Sluit (esc)

Popup

Use this popup to embed a mailing list sign up form. Alternatively use it as a simple call to action with a link to a product or a page.

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

Zoek

Winkelmandje

Jouw winkelmandje is leeg
Shop nu